tillbaka i stan

åkt tåg hela morgonen och till min stora glädje var det inte ett gammalt luggslitet intercity-tåg utan en betydligt färnämare varelse som ångade på längs rälsen. Thank you. Varit förkyld sista dagarna och snörvlat o haft ont i huvudet aj, men mår idag bättre. Såg ut som Colin Firth var med på tåget, han tom pratade sån riktigt brittisk a la Bridget Jones-engelska, frågan är bara vad CF gör på ett intercity tåg i mellersta  Norrland..och varför han inte unnat sig en förstaklass biljett, han borde ju ha råd. Fast klädstilen var också lite sådär Bridget Jones-aktig, ni vet stickade tröjan med renar....
Nä, det var nog inte Colin Firth. Undra vad jag hittar på idag då. Ska nog ut på en promenad, hade egentligen tänkt träna men kanske ska ge kroppen en dag till. Linus kommer inte hem förrän söndag, fy va trist.

När jag satt på tåget så funderade jag lite på att äldre människor alltid alltid artighetskonverserar, för det gör man när man åker tåg. En äldre man berätta glatt och hurtigt om hur han haft ett hus i Bollnäs, några hattbeprydda tanter lyssnade andäktigt.
Jag gjorde som min generation gör, kollade in i gardinen eller blundade och låtsades sova.

http://www.pemberley.com/photos/firth/index.html


hm..vid närmare eftertanke så undrar jag om de kan ha haft något närmare släktskap än att tillhöra arten homo sapiens?

oj jäklar. Kollade precis in mitt kommande schema, var galet mycket schemalagt...wojne wojne typ 8-17 varje dag. hur skall man överleva det? blir intressant att se hur man anpassar sig till ett vanligt liv igen.

Kommentarer
Postat av: Annso

Haha, var det inte du som sa att man bara hade några timmars lektion antingen för el eftermiddag? Jag tror du har förträngt hur det egentligen var när du läste till sjukgymnast. Men lycka till nu! Kram

2009-01-15 @ 17:22:19
Postat av: Helena

Hej gumman! Hoppas det går bra med plugget och att du mött några människor som känns som någon du kan stpå ut med i några år..... Måste ses snart snygging!!Puss

2009-01-19 @ 20:10:16
URL: http://snygghelena.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0