klapp klapp

I love it! Sitter och pluggar, skriver tänker och skriver lite mera. Det är så kul! Läser en kurs i stressfysiologi och det är bara så intressant. Sitter just nu och filurar på nervsystemet, sitter med funderingar på acetylkolin och noradrenalin. Tänker på hur fantastiskt abstrakt det kan vara...Hur vi tvingar vår kropp och knopp som helst vill klubba ner älgar och dansa en segerdans runt elden gnagandes på ett köttben sitta snygga propra och uppsnoffsade på kontor med olika deadlines ovanför huvudet, hur den rent uråldriga systematiken skall klara av dessa moderna former av stressnycker.

Helt plötsligt fick en torsdag med ljummet kaffe och en halväten chokladkaka en ny dimension.
Förövrigt har jag en träningsvärk som heter duga, yogaklassen var utan tvekan helt barbarisk att ta sig igenom, stod bredvid en dam anno 1940 helkädd i en Indiska-stass som böjde sig åt alla håll utan att sucka en enda gång, själv kände jag mig helt dubbelvikt och som om varenda liten muskel i min kropp darrade av utmattning och det här att andas som om man ska imma en spegel. You wish!
Blev sedan överrumplad under avslappningen att ledaren kom och började massera mig! Hyfsat oväntat.



För att förstå hur komplext det kan vara så får denna bild på okänt språk visa upp några små fina neuron med små läckert förgrenade dendrit-träd.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0