helgen med Max Ernst


ingen Max Ernst men utanför Moderna har vi massa vackra skapelser.

Jag och Helena var kultur-nissar till max (!) och spanade in moderna och utställning av Max Ernst, intressant kan det hela sammanfattas. Var på några fler utställningar och det är helt galet vad folk hittar på...en get med ett bildäck runt magen and you'll get the thing.
Kul att träffa Helena, var även på Café Kladdkaka och fikade en monster chokladboll, så stor att jag sen rullade hem.
Jag o Linus har plockat i lägenheten och varit på promenad i höstvädret. Dessutom bakade mycket goda bullar som jag nu sitter och mumsar på. Kom precis att tänka på Loranga Mazarin och Dartanjang, bara hockeyklubban och den blommiga morgonrocken som saknas nu och tehuvan på skallen då så får man ju rätta kanelbullefrukost-känslan. Har stand-by nu men verkar hände niente på den fronten så kanske kan ta itu med min uppsats som helst skall bli klar idag. Wojne wojne.

Tog faktiskt en massa bilder med braa kameran också, ska se om jag hittar sladden till den så kommer det upp lite mer än slöa mobil.pics.

Kommentarer
Postat av: Ellenor

Intressant att vi kollade på en bild på nutidskonsten med den där geten och bildäcket idag... klockan borde varit ungefär 09:23 eller nåt. :) (Konstnären köpte geten för 15 kr och kom på att en installation med ett bildäck och en tavla under vore fiffigt.)

2008-10-20 @ 20:38:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0