knäckebröd

knäckebröd med hushållsost. Är det inte bland det godaste man kan avnjuta efter en långpromenad med rosiga kinder. Mums! min tarot-kortlek skulle nog behöva en reningskur för den lever sitt eget liv.
Igår köpte vi en amaryllis, ger lite julstämning faktiskt. Mysigt. Känner mig lite skrivsjuk idag, tror det mest beror på att jag borde sitta med näsan i min 747-papper alt. kolla upp ungraren Seyles...men går sådär bra alltså. Såg precis ett tal med Obama på tv, han känns som en man med vision och ambition.
Ett motionsspår håller på att ta form i skogarna häromkring. Mysigt det så kan man kanske ta sig en springrunda på kvällarna även vintertid. Nu fick jag hästabstinens, mysiga vinterkvällar i skogen med månen som ledlyse och glittrande stjärnfält ovanför knoppen och ögonen mellan två lurviga spetsade hästöron och en pålle som vant sätter hovarna rätt ställen i djupsnön.

någon gång i livet ska det se ut såhär bakom mitt hus.

Kommentarer
Postat av: Marita

Ska du bo mitt ute i skogen :)

2008-11-05 @ 13:32:54
URL: http://masaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0