747

snart är det dags för stora pippifågeln igen. Ska jobba på Upperdeck nästa vecka och det känns jätteskönt. Jag gillar att gå omkring där uppe och pamper them all :) Där är det mera gullande med passagerarna och man hinner verkligen ge mera tid också så då är det bara roligt att få visa att jo,.vi är serviceminded! Annars kan det lätt bli lite stressigt och även om man vill stå och prata vilket vin man helst skall välja till middagen och vilken som är den mysigaste stranden i phuket så hinner man inte med det på maindeck. I så fall skulle matserveringen verkligen ta hundra år! På UD däremot, där kan man prata, puffa och gulla och göra det med finess. Sedan tar man hand om cockpit också, de brukar vara väldigt trevliga och då kanske man kan öva lite franska också, känns som att det kan vara på sin plats. Franskan finns just nu någonstans i någon baklob i hjärnan och kommer bara fram vid speciella tillfällen. Konstigt nog kunde jag på Mauritius utan att blinka rabbla massa grammatiska ramsor och kunde tom hålla en föreläsning i possesiva pronomen. Ikväll AC-visit på ARN. Litet genrep inför flygningen nästa vecka, dessförinnan har jag en liten flight m.Mie! Blir jättekul även om det verkligen är en mini-flygning. Stressfysilogion går som smort, får högsta betyg i allt utan att jag själv riktigt förstår varför. Vilket iof sig är trevligt men samtidigt känns det lite märkligt att jag själv inte känner att jag riktigt behöver anstränga mig. I och för sig kan det ju bli ord jag får äta upp!

en av våra jumbos, de heter förresten Lov, Sex, Sea, Tui osv.....precis som en semester ska vara ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0