Sicilien

Iväg kom vi på Linus födelsedagspresent :) Efter ett antal om och men lyckades han komma hem från Frankfurt i lagom tid för att checka in på Mistral Airs plan till Palermo. Mistral Air var kanske ingen superhit i flygvärlden men vi kom ju fram iaf och brakade bildligt talat ner på den sicilianska marken. Från Palermo åkte vi sedan charterbussen runt på massa hotell tills vi blev droppade på Acacia Resort utanför Cefalú. Supermysigt hotell och fräscht rum så vi blev nöjda o glada.
En skön vecka med sol o bad o mys.

image356
poolen o hotellet i bakgrunden.
image357
pool o hav från hotellbyggnaden
image358
som synes ett superfräscht poolområde där vi tillbringade lata dagar i solen, orkade oss inte igenom en enda bok faktiskt. Vet inte riktigt vad vi gjorde med timmarna på solstolen men trevligt var det.
image359image360

Åkte på en tur till Palermo som var en hemsk stad, fanns iof sig en del att se men det var buller o bilar och själva staden kändes lite krigshärjad. Hann dock med att fota några fina hus och äta lite pizza så dagen var inte så tokig ändå :)
image361
image362

Annars jobbade vi på brännan och jag dregglade över Linus muskler och önskade att jag någon gång skulle kunna få för mig att träna lite mera.
image363
Sorry darling :) hahahahaha.
image364
image365
Middagsklara. restaurangen var lite mera av det snoffsiga slaget så personalen där såg gärna att man trippade runt i klänning och såg någorlunda representabel ut.
image366
En kväll på stranden, underbart väder, fantastisk solnedgång och underbart sällskap. Det mina vänner, det är kärlek!
image367

image368image369image370image371image372

DEN OFRIVILLIGE GOLFAREN

Avrundade semestern med lite minigolf. Jag var riktigt bra till och ifrån, slog en birdie på en bana där Linus inte ens fick spela klart! :) (sen att jag var värdelös på flera andra behöver vi ju inte nämna)
image373
gömmer sig bakom palmen i hopp om att kunna mygla.
image374
håll dig till hockeyn du! :)
image375
image376image378image379

Kommentarer
Postat av: zalla

Åhhhh, vad underbart mysigt det ser ut. Blir sugen att dra iväg igen.. Pusspuss

2008-05-12 @ 11:00:35
URL: http://zalla.blogg.se
Postat av: Marita

Åh, vilka fina bilder på dig och Linus!
Jag vill också åka... !

Puss

2008-05-12 @ 11:37:50
URL: http://masaa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0