underbara Nai Yang

image316


Efter en del om och men är man då hemma i Stockholm igen. Har varit en jätterolig slinga, första överraskningen var att jag och Anna K från kursen gick tillsammans på upperdeck, jättekul! Vi hade det superbra däruppe och kände verkligen att vi fick bra förtroende från Roffe som var vår CM så det var min hittills roligaste flygslinga!
Jag o Anna kom fram till att vi är mer lika än vi kunnat tro och hade massa att prata om.
Andra överraskningen uppdagades när vi kommit ner till Phuket från Bangkok när vår buss plötsligt svängde av på en lite skogsväg i bushen bland mangroveträsk. Vart var vi på väg?
Hade vi tagit fel buss? men den stod ju där vår crewbuss alltid står...Något motsträviga hoppar vi av på vad vi vid första anblick tycker är ett litet hotell i skogen...
Ett ngt minimalistiskt rum går vi in i där vi får våra nycklar...finns det ens en pool?
lite molokna får vi våra nycklar och bestämmer oss för att gå till vår rum och dra på trissor vilket hotell!
En helt ny värld öppnar sig, Indigo Pearl är verkligen en pärla! Ligger underbart i Nai Yang med kilometerlånga stränder, fantastiska rum och är en stor resort med ett helt pool-landskap.
Alla njuter i full drag av vistelsen och det är nästan så man hör fritidsresors lilla theme i bakgrunden.
Jag o Anna tog en 3h promenad längs stranden och tog med oss matsäck och strosade på i godan ro, blev en del kvällsdopp och snäcksamlande och helt enkelt bara ren livskvalité :)
Nai Yang bjöd på det mest inklusive ett mastigt monsunregn sista natten, blixtrade och stormade rejält, så tom bandet på hotellet sjöng " here comes the rain again" på bästa thai-manér.
image305image306image307image308image309image310image311image312image313image314image315
Jag gillar mitt jobb!
image317
image318
image319
image320
image321
till Linus :)


Kommentarer
Postat av: Annso

Det ser ju helt underbart ut! Själv sitter man och klurar på vad man ska skriva för c-uppsats, hade gärna bytt jobb med dig just nu :) Hoppas allt är bra med dig! Eller det antar jag, bilderna visar det rätt bra. Kram

2008-02-11 @ 17:03:00
Postat av: frida

Åh va ditt liv ser glassigt ut tycker ja=) Dessutom en hockeyspelare som finns dig nära i ur och skur.. inte illa=) fast han spelar ju i fel lag då förståss! Hoppas du mår fint! Kramar Frida

2008-02-13 @ 22:06:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0