standby ladies and gentlemen

På mitt fantastiskt glamourösa jobb där jag får resa till när och fjärran land och vara så chic att man få gåshud ser jag ut såhär;
image344
Kom ihåg var ni såg den först, det är denna som kommer göra mig rik och berömd.

Nu sitter jag här och standbyar och kollar på byteslägenheter. Kom på den käcka idéen att idag skall jag minsann ta med mig kameran till mitt place i Aspen och fota runt lite. Borde också betala min telefonräkning på 2500, bläää.
För er som undrar så är det i denna vi sorterar förpackningar o dyl. numera;
image337
den lilla fina tingest köpte vi till ett fullt överkomligt pris och slipper drunkna i urdruckna mjölkpaket (hur man nu skulle kunna lyckas med bedriften att drunkna i ett urdrucket mjölkpaket?) vi känner oss mycket nöjda.


Nu till det väsentliga denna dag, jag skall delge mitt busenkla kycklinggryterecept som jag talat så varmt om.
image338

Fram med en stekpanna, modell lite djupare. Har du turen har du varit förutseende nog att du inhandlat;
Keldas heta thaisoppa, kycklingfiléer, soltorkade tomater, färska champinjoner, färsk chili och kanske ngt basilikablad.

1. stek kycklingen, krydda m. vitlök, salt o peppar efter behag.
2.stek även champinjonerna som du förslagsvis har sköljt och skurit upp i önskad storlek.
3.blanda champinjoner och kycklingen i en panna, gärna lite djupare stekpanna (typ som den på bilden, klassad som Linus söndagsfynd)
4. På med thaisoppan- snåla inte (eller hur är det man brukar skriva i recept? :D )
5. hacka chilifrukten och strö över basilikablad som du drar isär med fingrarna.
6. Red eventuellt av grytan om den känns för blaskig. Låt puttra på i pannan en stund.
7.Servera med färsk pasta och babyspenat. Kan säkerligen med fördel intas med alkoholhaltig dryck, lättare rött.
Bon appetit!

image339
..och kom ihåg, författaren tar inget somhelt ansvar för ev. fadäser.

image341
det här vindruvefatet är fantastiskt.

Förresten, liksom Marita tittar jag på tapeter. Har hittat den mest fantastiska tapet;

image343

så himla käck, nu inleds övertalningsoffensiven :) (kanske i hallen iaf?? SnÄäÄäÄäÄLLa)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0