idag är kroppen gladare

Nu mår jag bättre igen, himla skönt att vakna och känna att man inte är helt ledbruten och 40kg bomull i vänster öra. Har dagen till ära inlett med en havregrynsgröt. Nu skall jag bli nyttig igen, sista veckan här med lite konstig dygnsrytm så nu kanske man kan börja få lite ordning på fröken Gardmo. Vädret lämnar inte mycket åt fantasin denna dag, gråare än en gammal stumfilm. Men ska nog försöka gå ut en sväng och få lite luft.
Velar fortfarande fram och tillbaka hur jag ska göra med mina studier, inte för att det är ett beslut som måste fattas i det brådaste rasket utan mera för att jag skall ställa in mig mentalt.
Antingen gör jag klart min sjukgymnastik, läser in det på KI och blir klar ganska snabbt samtidigt som jag troligen kan flyga eller så skall jag nästa höst hoppa på psykologtåget nu när jag faktiskt har en plats innestående och det är ju inte alla förunnat. Folk dödar ju för att få plugga där, och det är säkerligen otroligt spännande!
Något hos mig säger ju att jag skall jobba med beteende och dylikt, dock har vi ju det på två olika sätt inom båda ovannämda yrken. Inom sjukgymnastiken kan man ju rikta sig mot beteendeterapi och dessutom få med kroppen, medan man som psykolog får ett djupdyk ner i det mänskliga psyket. Psykologi är ju otroligt fascinerande, spännande och framförallt utvecklande!
Sedan får jag ju min ytlighetsboost i flygandet så då kan jag resterande tid av mitt liv ägna mig åt att göra något vettigt för andra.
Gah jag vet inte!!!
Hjälp!

image211
kan man önska sig ett beslutsfattande?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0