när anna kusin ska köpa soffa

Igår mitt på dagen anade jag föga vad som skulle komma. Anna tyckte jag kunde komma förbi henne i Kristineberg när jag ändå hade planerat för en promenad. Tyckte att det kunde ju passa ganska bra eftersom jagändå behövde åka förbi hötorget och hämta hem min tv på el-giganten. Så sagt och gjort, ramlade in hos kusinen vid 13.30, sedan satt vi mest och slöpratade, hon började prata om hyllorna till köket som hon funderade på att investera i. Sedan gled hon in på att en ny tv också vore bra, efter cirkus 5min till kommer hon fram till att det är varken hyllor eller ny tv hon ska ha just nu. Utan en soffa, och hon vill ha den nu! Den ska vara på plats samma kväll. Jaha säger jag som ännu inte insett innebörden av det hon precis sagt. Snart börjar hon kolla upp skåpbilar och tydligen är jag chauffören, lyckas slingra mig undan lite och snart har vi ordnat en chaufför i Erik med både bil och släp! Kanon. nu har vi ju dock ingen soffa och eftersom Erik kommer vid 19 för att köra den så måste vi ju snabbt köpa en. In på blocket och Anna fixar fram ett gäng annonser på Ikea Göteborg, sedan får jag ringa och prisförhandla och prutar till oss en soffa. Så kvällen är räddad, vi ska på söder och baxa soffa!
Innan det bär av på det skall jag och Mie dock kånka 13kg tv på t-banan....kul.
Är hemma i cirkus 30min innan det bär av till kusinen igen. När Erik kommer så inser vi att det bara finns två säten i bilen, den är dock modell skåpbil så jag och anna nr2 hoppar in och får åka city runt i en skåpbil sittandes på en spade och med några fjädrar i huvudet. Efter lite lotsande tar vi oss till högbergsgatan vi efter viss tvekan tar oss in i huset och 2våningar upp där soffan finns. En trevlig engelsktalande man hjälper oss att baxa ner soffan som är av modell STOR medan hans lilla dotter storögt tittar på! Vilka är dessa främmande människor som snor deras soffa!
Nåja, mer eller mindre smärtfritt får vi allt på släpet. Nöjda spänner vi fast det hela med ett spännband och börjar bege oss mot kungsholmen igen. Färden går smärtfritt tills vi når Västerbron Anna nr2 börjar skrika "faaaan" jag kollar bak, soffkuddarna flyger över hela Västerbron på de stackars bilisterna bakom, ngn får en Ikea-Göteborg rakt på vindrutan. Blir lite rabalder innan vi lyckas stanna, Erik spinger bak och släpper ut oss från skåpbilen, jag och anna nr2 börjar tokkuta längs bron för att rädda det som räddas kan av soffkuddarna, vi ser för vår inre syn några slaktade Ikea Göteborg där längs körbanan. På vår språngmarsch möter vi kvällens hjälte som samlat upp 2kuddar, dumma som vi var stannade vi dock inte och tackade honom för det istället så ropar vi "Finns det fler kuddar?" Vilket vi i efterhand förstår måste ha låtit väldigt konstigt...Nåja Anna Kusin som kommer bakom oss säger tack till honom men fortsätter gå hon med efter att ha pekat mot bilen där han kan ställe kuddarna...bara det att Erik såg inte att han kom så när den stackars killen styr stegen mot bilen så kör Erik iväg och Ikea Göteborg försvinner i fjärran och kan ju tänka mig att den stackars killen visste varken ut eller in...
Nåja, jag och Anna nr2 springer fortfarande i raskt tempo över bron, spanandes ut i körbanan efter fler kuddar. Efter en smärra cirkus tar vi oss tillbaka till bilen där Erik sitter med Anna kusin på högtalartelefon, där hon börjar babbla om killen med som kommit med kuddarna, för ingen av oss hade ju liksom tagit de kuddarna av honom......Så nu sitter vi alltså i bilen och ser framför oss scenariot hur ngn kommer hem till sin sambo med två Ikea Göteborg soffkuddar....Nu måste vi hitta den här killen!
Så vi börjar spana längs körbanan efter ev soffkuddstjuvar. Till sist ser vi dock att det här verkligen var dagens hjälte för kuddarna har han ställt vid brofästet där vi från första början stod parkerade!
Nåja, vi baxar in allt i skåpbilen istället och vi sitter där ihoptryckta av soffkuddar men kan iaf inte sprida dem över västerbron...
Sedan är det bara att få upp den till kusinens lägenhet som var det vi trodde skulle bli det riktiga dramat, men det kändes ganska lättsamt i jämförelse med bravaderna vi ägnat oss åt innan!
Efter en stund inser Anna också att hon inte behöver tre soffor i sin lägenhet så innan jag åker hem vid 22 så får jag en soffa med mig också...
Så kan det gå när man ska ut på en vanlig tisdags-promenad. Inte varje dag man åker skåpbil runt Slussen eller jagar Ikea-Göteborg soffkuddar på Västerbrons högra körfält....
Apropå Ikea, nu ringde de om att de hittat mitt vitrinskåp också....blir kanske att korka upp lite vin och skruva ikväll alltså...

Kommentarer
Postat av: Kompis

Hahahahahahahahahahahahahaha

Härligt Madde!

2007-10-17 @ 10:48:34
Postat av: Bästis

Hahahahahahahahahahaha

Instämmer till fullo!

2007-10-17 @ 16:18:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0