medelst 3m rödrutig halsduk...

..sitter jag här och försmäktar med en envis halsåkomma. Gammal i gamet som man är så känns det som halsfluss, men jag hoppas fortfarande att min lyckliga stjärna skall tindra och bevisa att så är icke fallet. Flög igår, Anna och Cameron var med så det var jättetrevligt! Trots att jag inte hörde ett ord av vad passagerana sa och jag vet inte hur många gånger jag tog fram en Martini när de sa att de ville ha en Mariestad. Bomull i öronen.
Nåja, har sovit med mössa inatt så känns aningens bättre ändå.

Nere på Larnaca blev det dock lite tumult, hade sjukt mycket tax-free och alkoholvaror får ju inte delas ut i luften, men passagerarna missade att de skulle stanna i planet så alla ramlade ut i galleyt, så där stod jag och Stefan och slet med över hundra påsar som skulle till rätt person. Sedan var en bag ute på plattan också, i uniform i <25graders värme stod vi där i solgasset och slet. Till sist blev vi av med alla människor och kunde pusta ut en stund, då fick vi dock beskedet att städpersonalen inte hade någon lust att komma ut till planet...nice! Vilket betydde att vi fick påbörja städningen som tur var dök det till sist upp några loja cyprioter som körde igenom med dammsugaren så vi kunde styra kosan hemåt mot Stockholm igen.

Idag händer nog inget spännande överhuvudtaget med tanke på utgångsläget, skall se om tvättstugan är ledig och inte mycket mer. Min TV är numer lagad men är fortfarande kvar på Kungsgatan, måste väl hämta åbäket. Men inte idag.

image231
inte ens en kulinarisk läckerhet såsom denna bricka kan få mig  piggare idag.

Kommentarer
Postat av: Marita

Jag har också ont i halsen. Fick det igår efter jag spelat innebandy.. Hoppas att det inte är du som smittat mig ! Puss

2007-10-09 @ 13:37:15
URL: http://masaa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0