fördel med sjukdom...

...är att helt plötsligt ägnar jag lite mera tid åt nyheterna, när jag pluggat har jag alltid haft som ritual att äta frukost och titta på nyhetsmorgon 1timme. Man får lite perspektiv. Intressant att se människor som brinner för sin sak, som ser och propagerar.
Idag ska jag få nycklar till nya lyan, måste nog gå på Claes Ohlson och köpa ett måttband, mäta lite.. på fre-kväll kommer modern och fadern ned för att flytta mig och gå på Ikea.
Känns som jag har frigolit i huvudet fortfarande dock, gnisslar när man tänker så jag får huvudvärk..men imorgon, då jäklar är jag frisk.
Ljufa och Stjarna hörde av sig igår också. Damerna är ju utlånade just nu när jag flyger och det är skönt att höra att de trivs.
Speciellt lilla Stjarna som är en mycket speciell dam, en intelligent
fröken med stort hjärta och mycket idéer som fick följa med mig hem från Island efter min första vistelse där.
Känner att jag saknar hästarna en del, har ju levt som en häst var jag nära att skriva sedan jag var 8 ungefär, alla tankar som matades genom mitt lilla linblonda huvud var hästar, hästar, hästar. Jag tänkte som en häst, jag vägrade tvätta ridvantarna efter att jag varit på ridskolan, jag grät när favorithästen på ridskolan såldes. Jag hade kunnat äta havre till middag om jag bara fick.
Jag är likadan fortfarande, det snurrar hästar, gångarter, rörelser i huvudet. För det är just det som fascinerar mig med hästar oavsett ras eller typ, kommunikationen mellan häst och ryttare samt rörelsemekanik.
Dags att leta fram lite kläder, ska leta mig utanför dörren idag.

image236
keep up the good work darling!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0