änglaspel

Igår tyckte jag själv att jag skrapade ihop vuxenpoäng när jag köpte ett änglaspel på NK, det plingar så fint och sprider julstämning här i Aspudden. Gjorde stan lite lätt med Linus o Maria, kollade på pynt och fick lite julstämning. Dock blir det nog en tripp till Ikea för att köpa lite mera pyntpynt om man säger så, köpa julgranskulor för en halv förmögenhet känns inte så lockande speciellt när man inte ens har en julgran.
Allt var frid och fröjd till vi bestämde oss för att ta en liten paus i gallerian och jag bestämde mig för en latte, tog en evig tid att få den, lustigt nog hann Linus få sin lasagne innan jag fick min latte! Vad är det som kan ta sån tid med en latte??!! Iaf kommer den efter sisådär 15min och servitören flinar o ser helnöjd ut, tack tycker jag men efter att jag druckit den började jag må illa, kändes som blodtrycksfall, illamående och allmän yrsel, allt på en gång. Så passa er för långsamt gjorda hazelnuts latte....med viss ledsagning tog jag mig dock hem, där duktiga Mie lagat middag så käkade lite och sedan blev det filt, (eller PLÄD!) lite tv och msn innan jag stöp i sängen.
Mår lite halvklent idag med men imorgon flyger jag till Egypten så får jobba på att bli frisk idag, dags att stryka uniformen igen mao.
I fredags blev det lite party med Nina, besökte Caféet och ja, Maria jag ska sluta gå dit ;) hahahaha.
Ett under att vi ens tog oss dit, ishinna på kullerstenarna i kombination med högklackat är sådär kul men lirkade oss dit iaf. Dansade och drack drinkar men tydligen börjar åldern ta ut sin rätt för strax efter 2 var jag trött och dödshungrig, en snabb visit till Max, fixade en hamburgare sen lirkade vi oss hemåt....Nu har jag fyllt partykvoten för denna månad...Nu blir det på sin höjd några aw och glöggpartyn...alltså hemma i Sverige.
Börjar snart bli dags för julklappar, såg några jättesöta dockor som afrikanska barn gjort som jag blev alldeles rörd av...Men frågan är om ni vill ha sånna i julklapp?
Nåja, hinner med en vända förbi Thailand innan det är dags att gå på skattjakt under granen.
Idag har jag faktiskt måndagskänsla, annars brukar det vara svårt att få någon vardag i det här jobbet. Man får ingen tidskänsla överhuvudtaget.
Saknar hästarna riktigt ordentligt nu men hoppas på att klara mig från utkallning på stand-by så har jag Globen Horse Show i helgen att roa mig med. Hade helst av allt sett kuren men blir fredagsföreställningen, blir säkert också kul. Se små raggsockar igen.

image268
mitt fina änglaspel som sprider julefrid.

image269
Mie kockar, supersmarrigt!
image270
Maria på besök

image271
allmänt eländig.

image272
fredagskvällen, med några glas rosé i kroppen

Kommentarer
Postat av: Frida

Madde, madde, madde..jag skulle ge allt för att få dina ögonfransar...so totally fabulous!! hoppas du mår bra=) kramar

2007-11-29 @ 08:26:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0