nonchalant, jag? ;)

image91
back in buisness!

Styrde kosan mot Umeå under den sena fredagseftermiddagen. Tillsammans med Björn och Lena som brodern styrt upp skjuts med (grazie bro) så blev det snart karnevalstämning medelst gurkdrink och baccardi lemon.
Sakta men säkert tuffade vi norrut och det var nog iaf lite synd om Björn som körde....
Väl framme i Umeå, stod annso redo att ta emot mig och mitt bagage. Packar ju för en sjumanna-orkester även om det så bara gäller en helg, man vet aldrig vad vädergudarna hittar på...eller partygudarna..
Väl framme hällde vi i oss en drink och började vår hälsningsrunda, hade ju en radda människor man ville hälsa på under denna 48-timmars sejour. Startade upp på språkgränd och jobbade oss sedan mot Peddan och sedan hamnade vi tillbaka på språkgränd där vi sedan kom att spendera denna helg.
Jag tjatade som besatt att vi absolut skulle besöka brasan eller bålet som brukar vara på fysikgränd...Varpå jag fick flera konfunderade blickar, brasan? - Ja, det brukar ju vara en brasa där. Förra året var jag där och det var hur mysigt somhelst. Vi kom sedan fram till att jag troligen stått vid en bil som brann där.....så fina bålet på fysik blev det inget med i år!
Som vanligt är ribban lagd ganska högt när jag och annso skall tillbringa en festhelg tillsammans. Erkännas kan att det enda vi ätit i matväg är en hamburgare på Max. I övrigt har vi levt på kakor, naturgodis och spaghetti...och en o annan chardonnay, riesling, absolut vanilla..ja you get it! :)
Herrarna på språkgränd hade en förkärlek för korv och bacon, något jag inte är lika förtjust i.
But hey, tack för att man fick en husman! (ja en hårdbrödmacka alltså...inte en händig karl!!...)
Trevligt var att träffa gamla sjukgymnast-klasskompisar, alla var lika trevliga och gulliga som vanligt! Tack för att ni inte glömt mig. Hann med en vända till basårs-Karin också, superkul att se dig!
Efter en lång afton med bland annat en "skaka-rumpan"-kurs som jag var självutnämd ledare i, blev det film och sedemera en rejäl baksmälla som smög sig på, hårt och brutalt.

going for a hunt
Låg däckade fram till 16-tiden, då vi börjar fundera på att man borde äta något, får i oss lite pasta och sen korkade vi upp lite vin. Mums! Sedan bar det av mot språkgränd igen där vi sedan drog mot News och Rex. Hann med att se lite gamla "kändisar" och dansade loss i de 45min som var kvar när vi äntligen tagit oss in på Rex...Nåja, de var väldigt bra trekvart! Sedan bar det av mot kvällens topp, hamburgare på Max! Som vanligt blir jag väldigt fascinerad av människor som raggar i kön på ett sådant ställe, känns som att man i det ljuset senare gluffandes hamburgare inte är sådär överdrivet attraktiv, men vad vet man.
Klämde sedan in oss i en svarttaxi och gled iväg mot efterfesten till orientaliska rytmer....


För att återknyta till rubriken:
- fy vad obekvämt det är här.
-mm..ska vi går härifrån?
-ska vi gå hem till dig?
-ja det kan vi göra, orkar du det?
-Nej.



fotnot: Tyvärr var inte fotografen vidare aktiv under helgen. Iaf inte när det gäller fotografering.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0