jamtland jamtland, jamt å ständut

Har precis tagit mig en kvällspromenad. Klockan äro nu 23.00 och ljuset ute är fortfarande behagligt nog för att ta sig en liten utflykt på kvällskvisten.
Kvällen till ära promenerade jag ner genom trädgården och hästhagarna längs älven vars ytan endast bröts av någon enstaka canadagås sakta sjöfärd ner mot Stugun.
Försommaren....oh, jag blir så lycklig av att promenera i sakta mak längs vattnet, höra storspoven, någon enstaka gräsand och ibland storlommen ropa på de sina.
Sådana stunder känner jag mig grymt priviligerad. Jag får gå här och lyssna på naturen, utan att något stör.
Jag ser inte en människa, jag hör inte en bil. Det enda jag hör är gräsets friktion mot mina byxor när jag går, min egen andhämtning och tystnaden.
På någotvis blir jag förundrad över att jag har sådant behov av att fly detta, att det gör mig rastlös till tusen.
Jag menar, detta är ju paradiset!
Jamtland, jamtland jamt å ständut!
image94
hästarnas hage
image95

image96
luften är fylld av doftande hägg
image97
sugen på en aftontur?
image98
är det en fyrklöver som gömmer sig där månne...
image99
promenerar genom den tysta och dunkla skogen.
image100
himlen bådar om en ljus och vacker morgondag
image101
hem ljuva hem.

Kommentarer
Postat av: Marita

Var också ute igår kväll. Vilken underbar kväll det var! Fina bilder! Puss

2007-05-29 @ 09:43:46
URL: http://masaa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0