tekakebakning på tapeten

Lustigt uttryck det där, på tapeten...Man vill ju egentligen inte ha ngt på tapeten, hur ofta har man inte irriterat konstaterat att det är kladdiga barnhänder, ngn nyrullad vovve, eller ngn säng som stått lite för nära väggen så man fått fina små avtryck på just tapeten...
What so ever, Fick mail från den underbara Shane som skulle kolla på datum för Sydafrika nästa år, gud så kul säger jag! Jag måste vara någon liten reinkarnation av projektens anfader, för det är mycket som snurrar även om bara hälften blir av så är det ju himla kul att drömma :) Men det här verkar ju kunna gå i lås! Prima ballerina säger jag. Nu väntar jag på att mitt brödbak ska ta slut ngn gång. Bakning är en intressant företeelse, det är superkul när man börjar fram tills man provsmakat första plåten då känner man sig ju helt nyjäst själv och bakningen blir med ens ett jobbigt måste. Jag vill ha en apelsin, jag vill ha en apelsin och en miniatyr bullterrier som jag kan vara ute och gå med, de är liksom fulsöta men ruskigt charmiga. Vet inte riktigt om uttrycket sådan herre sådan hund passar in här...hm....Vad händer annars, pratade med en norsk som erbjöd mig jobb som receptionist vid Hurtig Rutten men det blir det nog inget av med känns det som. Ikväll ska jag kanske göra en packninglista, var längesedan jag var på finsemester nu måste man ju skärpa till sig med lite packningen.
Nu ska jag ta med sagoponnyn på en promenad och sen skall jag som familjens kock laga ihop ngn kulinarisk läckerhet till middag lagom till min mor anländer. Är jag inte en underbar dotter så säg.
Blir det bio imorgon?


image22


kom till mamma!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Tjena Eddam! Jag vill ju smaka på brödet. Mumma! Puss

2007-03-21 @ 16:15:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0