midsommar

Hola.
Nu har man börjat hämta sig efter helgen och kanske kan träffa tangenterna någorlunda. Helgen har varit mycket trevlig med klassiskt midsommarfirande. Under förmiddagen på midsommarafton smällde vi upp våra två Moskosel-kåtor mitt på gården, plockade fram stolar, bord, brorsan o co riggade sina instrument, grillar tändes och gud vet allt.
En midsommarstång snickrades, en brokiga skara människor i olika åldrar ramlade in, sillen dukades fram och första nubben inmundigades. Succén var sedan ett faktum.
Mycket sparsamt med bilder dock då fotografen 5år gammal fotat allt möjligt förutom folket på festen. Dessutom är det mesta i grodperspektiv men kul ändå!
Lördagen bjöd även den på underhållning, efter några återställare hade vi helt plötsligt en helt ny konstellation av spelemän som bjöd på en rockig afton. ;)

Nu är det bara eftersviterna som ska städas undan.....och sömn som behövs.



image135
faderns bejublade tolkning av "små grodorna", ett av två traditionsenliga uppträdanden. det andra infaller under julen då han skall stå på händer mot en dörr. Det senare har han dock slarvat lite med efter en några dagar med ryggskott efter det senaste framträdandet.

Kommentarer
Postat av: Ellenor

Jag har nyss bildat "Peters fanclub", att jag är en sann beundrare går ju inte direkt att ta miste på om man granskar mig på bilden.

2007-06-25 @ 17:07:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0