matar liten tuss

Lille mannen är lite krasslig så inatt matar jag honom med nappflaska, vet inte riktigt om det är solen som gjort honom krasslig men han är inte riktigt sig själv. Så nu har mamma och jag blandat kokasalt/sockerlösning som han får tillsammans med lite mjölk från Svala så han kommer igen.
Vi har ju filosoferat kring vad han ska heta, den lille. Det roligaste var när jag föreslog Fjalar, har ända sedan man såg Bröderna Lejonhjärta för första gången i min fantasi drömt att jag haft just en Fjalar. Mamma förstörde dock romantiserandet av namnet när hon sa;
-Ja...det är väl något från pistvakt?
-Pistvakt? sa jag då oförstående.
-men Mamma, du menar ju Fjöl av!! inflikar Sandra.
Sedan skrattar vi tills vi ligger som dubbelvikta ostkrokar på golvet. Iaf jag och Sandra.
Vi har ganska roligt i vår familj.
image110

Jag vet inte jag......

image111
det här känns ju mera inspirerande!

Kommentarer
Postat av: anders

hahahahahaha..jag tycker hans ka heta fjöl-av! jag håller med inger :D
haha. jag kommer hem på torsdag.. kanske hinner med en ridtur denna gång?? :D

2007-06-04 @ 22:09:24
URL: http://ontop.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0