en diger helg

Helgen har inte bara varit varm, förgylld av sollapande och sommarkyssta kinder utan också massa andra upptåg. Under fredagen kom anders för en paddeltur och my god jag fick faktiskt träningsvärk i armarna. Trevligt var det dock och solen värmde fint. Vi kom fram till att kanot är ett väldigt praktiskt färdsätt och att indianderna måste ha varit ganska smartat när de valde sitt färdmedel till sjöss. Sedan fick lille häst (som ev heter Baltasar) dropp, återigen var det jag som var första hästhållerska vilket betydde att jag fick hålla fast det lille livet som numera är ganska stark, efter en vecka i livet är de ganska spralliga även om de är aningens nedsatta.
Eftermiddagen avlöpte sedan med studentmiddag i det Sahlinska hemmet, gud så gammal man känner sig. Känns som ett århundrande sedan man tog studenten ju. Massa god mat och trevliga grannar!
Åkte ej in till stad för att betrakta studenternas barrikader på gatorna utan var hel sonika hemma för att ta mig en kvällsjogg och mental förberedning för lördagens fisketävling och fest.
Lördagen bjöd på sol, storsloken och solbränna. 13 personer var vi i vårt lag och självklart trodde vi på seger, men det blev ingen sådan. Dock fick vi lite uppmärksamhet för vårt ekipage, hade nämligen 2bryggor bakom båten som fick agera provisorisk flotte och där bakom stod de som fiskade och vi hade en liten BBQ och njöt i fulla drag (!) av Stugun denna soliga dag. En gigantisk gädda i mitt tycke lyckades vi dock håva in, den hade det största gap jag sett i hela mitt 22-åriga liv, en mindre människa skulle lätt kunna åka ner där. Vilket inger viss skeptism inför kommande bad denna sommar. Tur jag bara badar om vatten är minst 22grader, jag är jordens största badkruka!
Efter gäddtävlingen hann jag med en snabbis ner till zalla, lika snygg som alltid, kul att se dig! Måste hitta på något  snart!
Vi vann inte tävlingen, menmen inget att hänga läpp över. Packade feejk-bussen (brodern har ju ett band, www.feejk.se)  med dryck, madrasser och div atteraljer. Sedan styrde vi kosan mot Lunne där det var partaj hela em och natten med trubadur, massa god mat och trevligt sällskap. Halkade hemåt vid 16 igår em och nu är det en ny vecka och jag sitter här med mitt juice-glas och ska ge mig ut en sväng vad det lider. Idag är det hästmotion och människomotion på schemat. Måste även leta reda på min bankdosa som jag inte har någon aning alls om var jag har.
Men börjar ha lite skulder som måste betalas så det blir till att vända upp och ner på gardmo mansion snart tror jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0