ödesdigra måndagar

image149
Måndagsklubben.
Igår trodde vi att vi skulle avnjuta en god middag, gå ut i goda vänners lag, gå ner på stråket och sippja på en cider...Ack så fel man kan ha. En turbulent afton som jag i det närmaste skulle kunna likna vid en konstig dröm. Absolut allt hände och jag lyckades på någotvis bli dumpnings-drottning denna afton. Tyckte egentligen inte att jag gjorde något men tydligen dumpade jag 2personer enligt dem själva.
Men iaf för att ta det from the very beginning;
image150
Efter ett bejublat och omtyckt besök på Willys så lagar vi ihop en smarrig kycklingsallad och ellenor kan lyckligt sätta sig till bords för att mätta sin tomma mage.
image151
Med nya krafter bränner hon av en dansbands-karaoke med mig som bakgrundsdansare.

image161
shake what your mama gave ya!


image152
Jag är mäkta imponerad.
image153
Linnsan vill ha lockar och jag är inte sen på att ta på mig uppdraget.

Sen ringer Björn och talar om att vi har en skjuts som kommer och hämtar upp oss inom en halvtimme. Vilken service! Väl där är det galej med grabbarna Grus innan vi drar ner på stråket. Tyvärr dokumenterade vi ej då ellenor sprutade på mig Ajax Proffesional och sedan strök mig med Björns strykjärn.

image154
Ellenor får lite hjälp på traven med Rosé-vinet.
image155
Brodern får den äran att dricka min goda medhavda Chardonnay ur en PET-flaska.
image156
män emellan.
image157
Linn och jag relativt städade.
image158
Ellenor är lycklig i soffan.

Sedan bar det iväg ut och där var ju allt rena rama cirkusen. Alla verkar som galna när man går ut en måndag..Sällan man upplever så mycket konstigt på så kort tid. Stråket var välbesökt och var fint drag i Lime-tältet där vi hängde. Efter stråket slut fick dock vakterna vid grindarna för sig att jag inte skulle få komma in igen för jag hade tagit mig en liten promenad. Efter lite övertalan där jag deklarerat om jag ej fick komma in så skulle jag då stå med dem resten av natten fick jag då komma in, samla ihop skocken och sedan bar det hemåt till nachos och kycklingsallad.


Dagen efter:
Jag och Linn som båda verkar lida av det här pigghetssyndromet som bara 1 på 200 har vaknade 06.45 och kom fram till att vi måste vara lite spirituella. Drog därför igång lite indisk yoga-musik och la en ansiktsmask gjord på äggula. Fult normalt beteende efter en ute-kväll...hm....

image159
Hahahahaha..ser ju helt sjukt äckligt ut!! :) men är jättehärligt.

..och nu är man hemkommen och jag funderar på att gå ut och palla lite jordgubbar och måste väl ta itu med problemen jag lyckades skapa mig under natten utan att ens anstränga mig.
image160
Vi är så coola.

Kommentarer
Postat av: Marita

Vilka vackra bilder!
Ni verkar ha haft en trevlig afton!
Puss

2007-07-24 @ 17:04:26
URL: http://masaa.blogg.se
Postat av: Ellenor

Dina färger var blå. Åhåå. Dina färger de var blå. Åhåå. Det är allt jag minns och försvarar.

2007-07-24 @ 17:51:17
Postat av: Ellenor

Just det. Vill även tillägga detta;
JAJAGVETATTKLOCKANÄRTVÅOCHDETÄRSENTFÖRENSÖNDAGKVÄLLMENINGENTINGKANFÅMIGHÄRIFRÅÅÅÅÅÅÅÅNVOREMANKLOKSÅBORDEMANGÅMENVEMHARLUSTATTVARATIONELLNÄRMANHÖRROCK'NROLLPÅSAXOFON????????????
Det var allt från mig. Tack och adjö.

2007-07-24 @ 17:55:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0