mina ord till trots

..så blev det yran igår..Var inne i stan under dagen och inhandlade tre par skor, bla ett par anatomiska fina skor m.klack som jag ska flyga i. Det ni! Sen blev det 2 par till, är det rea så är det!
Träffade på Carro m.sällskap och tog en latte på News, då började mina tankar om att kanske glida in på yran under kvällen iaf att ta ny banor. Så på vägen i bilen slog jag en pling till ellenor och vi bestämde oss för en nykter afton. Blev inviterade till Björn på Gröngatan där vi väntade in Lotta som kom körandes från Uppsala, sen bar det iväg på en förfest i ett jättetrevligt hus. Mitt i stan och supermysigt, där blev det lite vinsmuttande men mest som en social grej. Sedan bar det ut i regnet med Ellenors sjal uppspänt ovaför våra huvuden som ett litet grön-guldigt tält.
Förutseende som man börjar bli, så hade jag på mig en stickad lång tröja och tyckte synd om alla tjejer i 16-18 års åldern som trippade runt i högklackade sandaler och korta klänningar....Varför har man på sig det när det är cirkus 12grader ute? Iof sig var man säkert lite åt det hållet själv också....Men om det hällregnar?
Nåja, spanade in Timbuktu, The Hives, Sahara Hotnights och ett engelskt band som jag inte kommer ihåg vad det heter. Hann också med att dansa lite till Marmelad-Orkestern och Feejk.
När man är ute och är nykter blir man otroligt hungrig, väldigt snabbt dessutom. Som vanligt är jag helt galen i hamburgare som man köper ute sådär, vet inte vad det är men något är det om är speciellt med att äta hamburgare när man står och halvfryser ute i sommarkvällen.
Efter 03 drog vi oss till tonerna av Lisa Ekdahl hemåt, nyktra, frusna, trötta men nöjda med kvällen.
Väl hemma hittade jag en påse nybakat tunnbröd och med lite bregott havssalt samt ett glas brämhults juice kändes kvällen fullkomlig.

Idag packar jag min väska...Försöker få ner kläderna utan att glömma alltför mycket. Försöker också tänka att det är inte hela världen om något glöms, man kan ju faktiskt köpa nytt..och det kommer jag ju göra i vilket fall...
men jag kan inte leva utan mina röda hush puppies!


Kommentarer
Postat av: Bomsundsbrud

Vi ska bada i det ljus som bara vi kan se, två lyckliga dårar som tror sig veta hur allt é. Vi ska bada i det ljus som lyser för oss två, vi ska skratta åt små ting ingen annan skrattar åt. Jag saknar dig!

2007-08-02 @ 20:43:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0