djävulens redskap

image168
"Hallå där! Vad görs? Må gott. Kram"

kvalitetstid för mig själv var det ja...skärp mig.
Nu ska jag ta på mig min Hard Rock Café Bejiing t-.shirt. mina Nike-shorts som jag egentligen tror är mammas och sen ska jag ta min mp3 och gå ut på min själavandring,
Sen ska jag nog ta en aftontur med Stjarna.
Satt förresten på bryggan i någon timme och njöt av solen och låg på magen för att samtidigt kunna kika på livet där under vattenytan, massa småfisk som gled omkring i det blå, verkar vara en relativt bekymmerslös tillvaro.
Bevakade några barn som var ute på en fisketur och blev nästan lite avundsjuk när jag tänkte på att de säkert funderade på att de snart ska börja 2.an eller 3.an eller så...tänk att få en dag i lågstadiet igen!
När man kunde ligga raklång över sin bänk och skratta så man nästa kissade på sig och när man med största omsorg valde bänkpapper och skulle ha en lista i sin bänk över vilka man skulle kunna tänka sig att fråga chans på och när ens största problem var att ta längskidorna på bussen.
Apropå det motsatta könet, Vad lätt det var då...utbudet var killarna i klassen eller ev. kunde det sträcka sig till ngn klass över eller under och inte krävdes ju någon närmare förklaring om man svarade nej på någon förfrågan heller....Ta mig tillbaka!
Nej, som sagt nu skall jag stänga av radion som helt plötsligt skrålar ut någon jojk och en finsk reporter som låter sprudlande glad. Nu skall jag gå ut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0