Varför jag?

Har skidat med ladyn en vecka nu. vi kommer bra överrens och diskuterar livets ting och jag ger henne tips vad gäller längdåkning, hon vill nämligen bara åka längdskidor!!! Så vad gör man...3timmar längd om dagen gör dock kroppen glad och jag får ju betalt so why not.
Nåja, vi har som sagt haft några trevliga dagar. Idag körde det dock ihop sig så en av Ski Norways bilar gick sönder, never mind tänkte jag och fick köra en gammal Skoda...bara det att ladyn kom på att det skulle vara underbart om jag kunde skjutsa henne till deras stuga efterråt......grejen är den att jag själv inte riktigt gillar att åka i en gammal skruttiga bil än mindre skjutsa en engelsk kunglighet..men självklart skulle jag nu skjutsa henne i den lilla skruttiga tingesten med rattmuff och inte var som helst ut upp på en fjälltopp in i det kungliga imperiumet..att vägen sedan hade skyltar som sa endast 4 wheel drive eller snökedjor gjorde mig inte bättre till mods...
När hon såg bilen såg hon först lite förbryllad ut och jag försökte slätta över det hela och snart var vi båda på plats och sedan började färden...och vilken färd....upp upp upp upp upp upp upp, på världens spårigaste väg slirandes på 2.an. men vi kom upp. till välkomstkommitén.
Som sagt, Varför jag?

Kommentarer
Postat av: Bateman

Berätta mera!

2007-02-17 @ 08:37:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0