de bästa människorna och en uppeldad bokhylla

Det finns personer och sen finns det folk, båda torde vara underkategori till människa, homo sapiens för att vara petnoga. Iaf är det intressant att folk alltid gör en massa dumheter medan personer  alltid gör saker som är ganska bra men som kan råka trampa i klaveret av misstag någon gång.
Jag menar det finns ju folk som skattefuskar, folk som inte kan köra bil och folk som inte fattar att det är fult att tränga sig före i krogköer tex....Typiska folksyndrom!! Talar man om personer däremot eller människor så är de av oftast trevligare karaktär.
För människor är väl ändå det som gör livet intressant, en männinska som gör mitt liv intressant är min bästis, min bästis genom alla tider! Min bästis som hör av sig varje dag och som förstår vad jag säger, du är en pärla Ellenor!
Ellenor är faktiskt i klass med alla låtsaskompisar man skulle kunna tänka sig, hon är precis så som jag vill att hon ska vara mao. Tack Ellenor för att du finns och tänker på mig när du steker köttbullar!

Apropå bokhyllan, jag kom på den käcka idén att gömma pengar..man blir ju så glad när man hittar dem sedan...Bara det att jag inte hittar dem!!!! och då blir man inte glad..man blir....FLYFÖRBANNAD.
Försöker trösta mig med Norge- Annas historia om hur en pizzabagare råkade elda upp 80 000 ur kassan då ngt ljushuvud lagt undan pengar i en säck och stoppat in i pizzaugnen. Det här är väl inte fullt så illa..handlar inte om de summorna men jag vill ju ha dem. helst nu. helst på en gång.

Sitter och letar en resa för april, då ska jag och min fantastiska bästis åka och fylla ut tiden med spirituella vandringar, sol, bad och en o annan pina colada. Troligen lär vi träffa på en massa lustigt folk så jag ska inte säga för mycket om resans innehåll, jag drar de konstiga till mig..På ngt underligt sätt. För att dra Islandsresan i somras till minnes, jag, Ellenor o Anders sittandes ngnstans mitt ute i ingenstans nedanför Vatnajökull hos en 90-årig gubbe som råkar vara den enda med digital-tv och choklad i överflöd, ingetdera fick vi uppleva däremot en 2timmar lång guidning på isländska i några förhistoriska hus. Vi förstod nog inte mycket alls och fötterna var helt stelfrusna då vi klättrat upp i en fyr för att skåda den isländska kusten innan vi hamnde hos den gamle profilen, jag mitt ljushuvud barfota såklart och att efter det sitta på en träbänk med tårna på ett jordgolv som stampats för 100år sedan är inget jag rekomenderar.

mina bäbisar
varken folk eller personer men otroligt uppskattad kamratskap





Kommentarer
Postat av: Ellenor

Älskling.

2007-03-01 @ 08:42:10
Postat av: anders

..hahahaha.. det hade jag nästan glömt bort. det var ju ett roligt inslag i resan. musikvideon däremot. öjöjöj.. det är toppklass!

2007-03-03 @ 01:11:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0