hej mina vänner och alla ni jag inte känner!

Fredag Fredag em! Ljuvligt. Eller fredag kväll heter det kanske men med den senaste veckans schema är det som em! klockan är 18.30 men har ju faktiskt varit hemma en hel timme nu! Hunnit pröva alla grejer till min flygvärdinne-uniform och har en del som ska bytas ut som blivit lite tokigt i storlek men på det stora hela sitter det som en smäck. Måste bara öva in några konstfärdiga sätt att knyta mina scarfs på.
Jaha, vad gör jag annars. Jag åker tåg varje dag till Arlanda och Flight Academy, där ute hänger vi jag och min klass och lär oss alltifrån hur man släcker en övertänd extramotor till hur man stoppar bäbisar i små uppblåsbara tält om man skulle störta i böljan den blå.
Ikväll tänkte jag faktiskt inte göra något. Tänkte städa och plocka ur lite ur min resväska, sen ska jag nog läsa en del. Plugga in några Fire Drills, vilket är sånt man ska kunna mässa mitt i natten. Hur man med speciella flygplans-släckare dödar bränder inne i väggpanelerna och hur man bekämpar kemisk, teknisk brand osv.
Just nu är det mycket sånt. Om någon vecka går vi in på service-manual, och lämnar tekniken bakom oss.
Iaf är det en toppengrupp jag går med och vi har jättekul på dagarna!
Nu skall jag promenera runt Ulriksdals slott och överväga ett fredags treat!
Adios Amigos!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0