fixar krubb..

Idag är det jag som lagar middag, är trevligt att laga middag när man har två välfyllda kylskåp och en mathiss som bara dignar av råvaror i allsköns form. Då blir jag glad och svänger mer än gärna ihop ngt gott. Just nu blir det inget avancerat utan vanlig tacos dock blir det lite piffigt att fixa nachos med örtmarinerad fetaost och guacamole.
Idag har jag tittat på pappa då han har lagt ett schackrutigt golv i hallen mellan köket och stora hallen. När man var lite drömde man ju alltid om schackrutigt golv. Detsamma har även lagts i hallen vid köksingången.
Är lite classy med rutorna tycker jag.
Tog en skogstur med Stjarna, när jag som bäst försökte ta mig fram på ett hygge ringde min telefon och pratandes med Björn försökte jag ta mig igenom riset...dock lyckades jag med bestyret att tappa ett benskydd till min lilla springare. Får ta en lite runda här och spana rätt på det.
Förövrigt så sitter jag med min internetkurs i filosofi som jag skall läsa i höst, filosofi har jag alltid varit fascinerad av. Men det har ju lite "flum" stämpel så man har ju liksom inte tordats välja att läsa det. Men nu ska jag läsa det på distans och då är det helt plötsligt lite mera legitimt.

Måste jag tillägga att min guacamole är to die for!

:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0