snobben isglassmaskin

Jaha..satt precis och kollade på dokumentären "my date with Drew". Det var faktiskt jäkligt kul. hilarious! Vilken gullig kille och att han gav bort en snobben isglassmaskin, hjältedåd!
Stockholm gick bra och var trevligt förutom att jag nog inte bör resa i liggvagn. Började min resa med en vanlig stol  (ja alltså en tågstol) men insåg att vill jag se ut som ett dragspel är det en toppenidé att sitta kvar, vill jag i alla fall se mänsklig ut så bör jag byta upp mig ett snäpp. Får då en liggvagn som jag delar med två damer i 55+ åldern sådär.
Jag har först lite svårt att somna, inte bara för att jag konstaterat att SJ inte kan tvätta örngott eller så har de helt enkelt beställt fel storlek på kuddarna utan också för att jag börja ha lite butterflies!
Efter några om och några färre men (synd att man inte är dålig på att stava "män" hade sett så mycket roligare ut!) Så somnar jag. Vaknar någon timme senare av att jag skriker till och kastar mig mot fotänden av den lilla bädden eller kojen eller vad det nu kallas, ja det man sover på i kupén alltså! Nåväl, hursomhelst väcks jag av mitt eget skrik, drömde nämligen att mina leggins gått sönder och att jag istället fiskat upp ett par skidbyxor ur min väska och ur dessa skidbyxor kommer en spindel! Inte konstigt jag blev rädd! Vem hade inte blivit det?
Nåja, väl uppvaknad inser jag att det finns ingen spindel och inga skidbyxor men ja, jag har skrikit rakt ut och sitter fortfarande i attackställning inklämd mot väggen vid fotänden....
Lirkar mig tillbaka, hoppas att damerna inte märkt av mina eskapader för att sedan glida in i drömvärlden igen...Denna gång drömmer jag att jag och damen i den nedersta slafen mitt emot diskuterar varma mackor och att vi borde absolut göra varma mackor i kupén..vaknar av att jag ligger med armen rakt utsträckt i luften och högt o tydligt säger "varma mackor!"...Gör man så? Gör man så när man åker liggvagn? Skärp mig.
Efter några mindre fadäser tar jag mig av tåget och med tunnelbanan till söder och Munchenbryggeriet, ja, hann ju med att gå in på fel ställe, få en privatguide på en mässa och trava runt på en utställning innan jag inser att jag hamnat fel också.... but that my friends, that's a different story!
Väl på flygvärdinneuttagning träffar jag på de andra som är där för att se om de har vad som krävs för att få vicka på rumpan på över 1000m ovan gräset. Alla är jättetrevliga!
På förmiddagen får vi göra prov, dels ett allmänbildningstest och ett matteprov. Jag spikar matteprovet, I rock! Dock kunde jag som vanligt inte frågan om Argentinas huvudstad, det gör jag aldrig. Att det är Buenos Aires, det går inte ihop för mig. Hursomhelst var det väldigt oväntade frågor, inget som hade ngt med flygande att göra iaf.
Det hela gick dock bra och jag gick vidare till em (hahaha kanske inte ska använda mig av förkortning där, ser ju väldigt kul ut!)!
Vid själva gallringsmomentet tyckte vi alla att det kändes lite Idol över hela det här. Sedan fick vi prova en hel garderob, för det var precis vad det var....En hel garderob av flygvärdinnekläder. Gud så kul! och tjusig var man. Kjolar och scarfes om vart annat, tjusig hatt och lång svepande kappa, I like!
Personlig intervju följde sedan och nu är det bara att vänta på svaret, har ju dock ett litet handikapp i att jag egentligen är på snäppet för ung. Man skall vara fyllda 23nämligen, (kanske dags att sluta åldersnoja!) så jag har bara chans att komma med till deras sista utbildningskurs så vi får se hur det går!
Dessutom var mer än hälften där redan flygande, alltså några år i branschen. Så får se hur många rookies som går vidare!
Hade sedan en mycket trevlig em. med Nina! gick en långpromenad, fikade onödigt mycket (som vanligt!) var på bio, kollade in "music and lyrics" på Sergel och hann med att fastna i en lång diskussion med popcorn-killen, han var inte så förtjust i sitt jobb.
Sedan skulle jag utpumpad sätta mig på tåget hem, bara det att det kom inget tåg....Tåget som skulle avgå vid 23.50 lämnar Centralen efter kl 02. då var jag allt annat än pigg, glad och social. Sov dock nästan hela resan hem förutom när en tysk autistisk pojke kommer och drar av mig min halsduk som jag lyckats veckla ut såpass att man nästan skulle kunna kalla den iaf en halv filt.
Sedan är det någon rolig typ som snor åt sig högtalaren på tåget och ropar ut; "alla åreresenärer skall hoppa av i Östersund på fel sida av tåget" alla ser förbryllade ut och skakar på huvudet. Jag orkar knappt bry mig, men tänker att det där lät ju konstigt.
Nåja, nya tag! Näste vecka ska jag på ny intervju, nytt flygbolag! Skall även kolla in en liten etta i Djursholm.
Nu ska jag slänga in handduken och sova ut och tacka gud för att jag inte behöver skrämma slag på några damer inatt.
adios amigos!
zzzzzzzzzZZZZZZzzzzzzz


www.mydatewithdrew.com

Kommentarer
Postat av: Änders

.. vad roligt! :D haha..jag vill oxå testa flygvärdinnekläder i en stor garderob!

2007-04-21 @ 00:07:39
URL: http://ontop.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0