irritationsnivå 1


Jag är irriterad. Inte bara för att jag delat tåg med några fyllesvin som drack från det att vi klev på nere på centralen i Stockholm ände tills de var helt passed out i Bräcke. En nätt resa på ca 6timmar i fyllesång och massa löjligt onödigt högljutt ouppfostrad och relativt provocerande snack, trevligt......
Det tillsammans med skrålande sång, öl över hela vagnen och bara ett odrägligt uppförande gjorde mig trött. Otroligt trött. De var 20 år och trodde de ägde världen, eller åtminstone tågvagnen. Det trodde inte jag, och inte heller konduktören. Men det verkade inte de brölande ynglingarna bry sig om.
De hade dock en lite lugnare kompis som satt bredvid mig som hade lite medkänsla i blicken, men efter att han hällt en öl över mina Penelope med kilklackar gillade jag inte honom heller. Han var nog bara ute efter att stöta på mig kom jag på efter att han föreslagit att vi skulle gå till en kupé som konduktören sagt var ledig.
Jag är så naiv ibland, eller jag tror inte folk om något ont rättare sagt. Wojne Wojne, rädda mig!
Stockholm var trevligt men förvirrande, blev erbjuden jobbet men blev ju lite trixigt då jag har kryssning att åka på precis när jag ska börja jobba men de skulle kolla på saken och höra av sig nu i början av veckan.
Trött blev jag ändå, jag gillar inte sega besked. Jag vill veta snabbt! Åkte dessutom vilse i deras hiss och travade runt på någon byggarbetsplats ett tag innan jag hittade rätt våning.
Visade sig att detta också var en gallring av folket som sökt, ja alltså inte att man förirrade sig på en byggarbetsplats och rök på det viset, utan själva upplägget på dagen!.
Jag förväntade mig en personlig intervju men fick istället gruppdiskussioner och ett eng-prov kastat i ansiktet. Klarade mig dock bra som sagt, jag blir nog inte nervös av så mycket egentligen har jag kommit fram till.

Detta Tagged förresten, VAD ÄR DET? råkade klicka på en liten ruta sen har jag skickat det till hela världen och alla undrar vad det är....lite pinsamt ju när man råkat skicka det till arbetsgivare o dyl. Usch! Hoppas de tror att det är spam. Har sovit i 3timmar nu, tog inte bort sminket och känner mig som Tatjana eller Baboschka som har en sämre dag.
Tack Helena för trevligt sällskap under eftermiddagen! och för bonusturen i tunnelbanan! ;) hahaha. Mycket angenämnt med vin och trevligt sällskap innan det var dags för hemfärd till residenset i skogen.
Jo, kollade ju på lägenhet också, insåg dock att det är ganska jobbigt att sitta och pendla hit o dit och ska jag till Arlanda så blir det snarare dit och ganska långt! Så jag får se hur jag gör med den saken.
Sen är jag sjukt irriterad på en person som jag inte förstår mig på överhuvudtaget, säger en sak, gör en helt annan och erkänner sedan det helt andra. Det övergår mitt förstånd.
Hoppas TUI hör av sig snart så man vet om man får det jobbet, annars måste jag ge mig in i förhandlingarna om detta flygkontrakt. ugh give me a break!

Varde chokladmuffins!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0