farmor o jag

Idag har jag och farmor umgåtts, vi har shoppat. Kläder och vin. Sen fikade vi på Wedermarks och såg en 9dagar gammal bäbis. Min farmor är grymt rolig på alla sätt man kan tänka sig, hon är så himla käck och alltid med glimten i ögat.
Varje vår lämnar hon in sina vinterkappor på kemtvätt och jag är den som de senaste åren fått äran att bära kassarna med dessa kappor till kemtvätten för att de skall kunna plockas fram på nytt tjusiga som attan i höstdunklet. Det är ganska intressant, hur noga de är med sådana här saker, äldre damer.
glas ska putsas och kappor ska på kemtvätt.
Vi hade också en intressant konversation om hennes skolgång, hon hade nämligen privatguvernant när hon var liten fram till 14-års ålder då hon gick flickskola och sedan flyttade hon till Uppsala där hon gick fackskola därefter bodde hon i Stockholm där hon gick och spelade för allsköns kända pianister och umgicks med en massa klassiska namn. Hon är så himla rolig när hon berättar om allt sånt här, för hon har träffat så många spännande människor med vilt skiftande bakgrund.
Tillbaka i Stugun var vi och hämtade ut ännu ett av hennes paket med kristallglas, hon har nämligen blivit överförtjust i ngn jubileumsutgåva med glas, vas och skålar med Linné på och därmed köpt hela samlingen...tjusigt värre. tack farmor för en trevlig dag!

Sedan har min bästa tjej varit hos mig på middag och lite inspirationssammankomst inför vår kryssning, satt och kikade på mosaik från Bardomuséet och kom fram till att vi nog ska boka in oss på en 9 timmarstur i Rom, molto bene! Såg också att underhållningen på vår båt brukar hålla världsklass! Robbie Williams, Madonna mfl. har visst varit underhållning. spännande! och det verkar ju vara lite utav en partybåt, vi som trodde att detta skulle bli renodlat kulturellt! Var månde det sluta?
Vi var även på en promenad och såg att det satt en katt högt högt i en tall och trodde det var Håkan men när vi kom hem låg Håkan i köket och tittade på pappa när han satt och kollade aktieguiden, så vi kom fram till att det var inte Håkan som satt i trädet. Efter närmare efterforskning på området visade det sig att det troligtvis var ett av Håkans alla barnbarn som klättrat alltför högt upp och nu inte alls tordes komma ned.
Jag har kommit på en massa bra idéer om nya boendeformer, hur man skulle kunna anpassa dessa hus och leverne efter den moderna människan.
Jag visade Ellenor det smashade växthuset, uppe på Nygården. Jag var så exalterad när vi skulle gå därifrån att jag började sjunga en sång, sjöng "born to be young" högt och ljudligt och ellenor kollade lite chockad på mig, "vaddå, de sjunger så" säger jag. hon skakar på huvudet "nej, de sjunger "born to be wild!"..."jaha, ja just ja..hahahahahahaha" sen skrattade vi så vi gick så dubbelvikta som man kan gå utan att tappa balansen.
Nu ska jag kopiera papper och överväga om jag skall klippa min lugg på eget bevåg i badrumsspegeln....Köpte tre nya klänningar idag och de passar oavkortat bäst med lugg.
image64
bildkvalitén blir inte så tokig med min kamera, trots att den är av modell " kan dansas bort i skymningen och försvinna under morgontimmarna utan dåligt samvete"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0